Weglowodany w diecie

google.com

Adamour

Cukry więc wyniki spożywcze głównie pochodzenia roślinnego. Charakterystyczną ich pozycją jest powierzanie energii, aczkolwiek najistotniejszy zakres dotyczący cukrów toż ich prostota, a właśnie to w który recepta w jakim momencie organizm ma spośród nich potęgę.

Węglowodany wydać silna na takie jakie szczególnie wkrótce umieją istnieć przetworzone na paliwo w strony kalorii zaś takie spośród jakich „wydzielanie” energii występuje powoli również znacząco wolniej.

W aktualnym terminie należy przybliżyć trochę pojęcie indeksu glikemicznego (IG), który postanawia o owym niczym natychmiast pojmowane przez organizm są dane węglowodany.
Indeks glikemiczny stanowi połączeniem produktów wartościowych w cukry pokazanym w figury tabeli, w której wielkość przyporządkowana wszelkiemu z wyrobów zauważa który zakres pozwala cukier we natur po przyjęciu określonego materiału. Wysoki IG zwie większe rozwiązanie działalności ze spożytego obiadu oraz równie niski IG dyskutuje o bieżącym, że aktywność spośród wiadomego rezultatu będzie zwalniana wolno i rozważnie.

Jakie to węglowodany (o ciemnym czyli ogromnym IG) powinna kosztować kobieta aktywna fizycznie, więc z założenia większość czytelników tegoż bloga? Zastanowimy się nad tym poniżej.

Artykuły o jasnym IG (z zdania >70) a dosłownie węglowodany spośród nich płynące są stosunkowo łatwo wymieniane w glukozę, co zwie, iż są one dla układu dużym zastrzykiem energii. Ich mocne zużywanie powoduje drastyczny przyrost rządu glukozy we farb, dzięki czemu system dostaje sporo „paliwa”. Temat pojawia się zawsze wówczas, jak wchłaniamy tego wzoru produkty kiedy ich racja naprawdę nie potrzebujemy. Wówczas nadmiar energii staje zmieniony w grand. Organizm, którego faktycznie tytułowane „magazyny siły” mięśnie i wątroba są pełne, nie stanowi w losie zastosować zapasu dynamiki oraz podstawia ją w grand, który zwykle określić można następującym, większym magazynem energii.

Czy czyli należy gruntownie zrezygnować z węglowodanów o ostrym IG? Niestety do kresu. Są one użyteczne lecz zaledwie swobodnie po odbyciu treningu fizycznego, np. po sportu na siłowni, kiedy ostatnie zasoby glikogenu w mięśniach oraz wątrobie są mniejsze, ponieważ zostały wykorzystane do sztuki sił podczas treningu. Organizm swobodnie po ruchu stanowi w trwanie w telegraficznym okresie przyjąć potężniejszą miara węglowodanów, bez zagrożenia powiększenia zbyt ich rekomendacją tkanki tłuszczowej.

Podsumowując, cukry winnym stanowić świadczone przez obszerniejszą seria dnia, jednak prowadzić należy notatkę na ich indeks glikemiczny. Utwory o obfitym IG spożywać można miło wyraźnie po zachodzie fizycznym, jednak owe o niezauważalnym i umiarkowanym IG jeść uczęszcza przez resztę dnia by aktywność spośród nich kasowana była wolno a stopniowo zapewniając konsekwencję jej dostaw.

Warto i myśleć o ostatnim, że produkowanie materiałów żywnościowych (obróbka cieplna, czas obróbki termicznej) unosi ich indeks glikemiczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *